Пришло очередное письмо счастья от BMW.

Ответить
Virginian
Reactions: 165
Сообщения: 1268
Зарегистрирован: Вс июн 19, 2022 3:53 pm

Пришло очередное письмо счастья от BMW.

Сообщение Virginian »

И пишут гады "Remedy is Unavailable"

IMG_0601.jpg
IMG_0601.jpg (58.07 КБ) 888 просмотров

VANOS это вот такая штуковина, вполне заменяемая:


Double_Vanos-768x768.jpg
Double_Vanos-768x768.jpg (15.44 КБ) 888 просмотров

Болты, понимаешь, у них откручиваются.

В пршлый раз жгут был неправильно проложен и была опасность пожара, так аж через два года это самое Remedy появилось.

Дали тогда только совет при загорании остановиться на обочине и попросить всех пассажиров выйти из машины.
Аватара пользователя
Uzito
⭐ Top 5 most interesting users
Reactions: 1448
Сообщения: 6172
Зарегистрирован: Пт июн 24, 2022 1:35 pm

Re: Пришло очередное письмо счастья от BMW.

Сообщение Uzito »

Ну а шо вы хотели от машины, которая проектируется на функционирование только в период гарантийного срока?
Аватара пользователя
Шурик
Reactions: 22
Сообщения: 205
Зарегистрирован: Вт июн 14, 2022 6:06 pm

Re: Пришло очередное письмо счастья от BMW.

Сообщение Шурик »

На мой 2020 Одисей сейчас ТРИ рекола:

- NHTSA Recall Number: 23V-858
MFR Campaign ID: KGC
Campaign Description: Honda Fuel Pump Motor Recall Expansion Stop Sale
Recall Date: 12/18/2023
Recall Status: Recall INCOMPLETE. Remedy not yet available.
Summary:
American Honda Motor Co., Inc. (Honda) is recalling certain 2017-2020 model year Honda vehicles. The fuel pump impeller was improperly moulded, resulting in low density impellers. Over time, the low-density impeller can deform and interfere with the fuel pump body, rendering the fuel pump inoperative.
Safety Risk:
If the fuel pump module is inoperative, the engine may not start or can stall while driving, increasing the risk of a crash or injury.

- NHTSA Recall Number: 23V-431
MFR Campaign ID: EEL
Campaign Description: 2018-23 Odyssey MOST FAKRA Service Cables Safety Recall
Recall Date: 06/15/2023
Recall Status: Recall INCOMPLETE
Summary:
American Honda Motor Co., Inc. (Honda) is recalling certain 2018-2023 model year Odyssey vehicles. The Media Oriented Systems Transport (MOST) communication coaxial cable was improperly designed and manufactured, resulting in deformed terminals and potentially causing poor, or lost, connections intermittently between the audio display unit and the vehicle cable connector.
Safety Risk:
If the MOST communication is lost for more than 20 seconds, the rearview camera function will fail when the vehicle is in the reverse gear, increasing the risk of a crash or injury.
Remedy:
Registered owners of all affected vehicles will be contacted by mail and asked to take their vehicle to an authorized Honda dealer. The dealer will install an improved MOST cable harness between the existing display audio and vehicle terminal connections and a straightening cover over the vehicle cable connector to properly connect the audio display unit. Owners who have paid to have these repairs completed at their own expense may be eligible for reimbursement, in accord with the recall reimbursement plan on file with NHTSA. For additional questions, owners may contact American Honda's Customer Support & Campaign Center at 1-888-234-2138.

- NHTSA Recall Number: 23V-174
MFR Campaign ID: FE5
Campaign Description: 2020-22 Multi-Model Door Mirror Glass Safety Recall
Recall Date: 03/16/2023
Recall Status: Recall INCOMPLETE
Summary:
American Honda Motor Co., Inc. (Honda) is recalling certain 2020-2021 model year Pilot, 2020-2021 model year Ridgeline, 2020-2022 model year Odyssey and 2020-2022 model year Passport vehicles. The left and right side view door mirror heater pad, located behind and attached to the mirror glass, can lose adhesion and detach from the mirror backing plate.
Safety Risk:
If the heater pad detaches/falls from the mirror backing plate, the mirror glass will detach/fall with it, resulting in the potential impairment or loss of rearward visibility and increasing the risk of a crash or injury.
Remedy:
Registered owners of all affected vehicles will be contacted by mail and asked to take their vehicle to an authorized Honda dealer. The dealer will replace both left and right mirror sets (holder assemblies) with an improved part. For additional questions, owners may contact American Honda's Customer Support & Campaign Center at 1-888-234-2138. Owners who have paid to have these repairs completed at their own expense will be eligible for reimbursement, in accord with the recall reimbursement plan on file with NHTSA.

Не припомню такого за 20+ владения Хондами, похоже что их Q&A уже давно не торт.
Once a Honda driver always a Honda driver
Аватара пользователя
mikeG
Reactions: 444
Сообщения: 1708
Зарегистрирован: Пн июн 13, 2022 11:08 pm

Re: Пришло очередное письмо счастья от BMW.

Сообщение mikeG »

Шурик писал(а): Пн дек 25, 2023 1:23 pm Не припомню такого за 20+ владения Хондами, похоже что их Q&A уже давно не торт.
Видимо на них не было камер и прочих нагревателей зеркал. Чем больше всяких частей, тем чаще они ломаются.
2 Изображение
Ответить